למה חשוב לבצע צילום לקווי הביוב כשיש חשש לתקלה?

קווי ביוב הם חלק חיוני ממערכת האינסטלציה של כל מבנה, והם אחראים על הובלת שפכים אל מערכת הביוב העירונית, אך עם זאת קווי הביוב חשופים לבלאי ולתקלות שונות העלולות לגרום לנזקים משמעותיים למבנה, לבריאות ולסביבה.

ליקויים בצנרת הביוב עלולים לגרום לבעיות הבאות:

צילום קווי ביוב הוא פעולה מונעת חשובה, המאפשרת לאתר ליקויים בצנרת בשלב מוקדם, לפני שהם גורמים לנזק. צילום קווי ביוב מתבצע באמצעות מצלמת סיב אופטי 360 מעלות מתקדמת המוחדרת אל תוך הצנרת ומצלמת את פנים השטח שלה.

צילום צנרת הביוב מאפשר לנו לזהות ליקויים שונים, כגון:

זיהוי ליקויים בשלב מוקדם מאפשר לתקן אותם ביעילות ובזול יותר, ולמנוע נזקים משמעותיים יותר. לכן, מומלץ לבצע צילום קווי ביוב באופן תקופתי, בהתאם למצב הצנרת. מבנים חדשים יכולים להיבדק לעיתים רחוקות יותר אך תמיד חשוב לבצע בדיקה ראשונית בכדי לוודא תקינות, בעוד שמבנים ישנים עשויים להזדקק לבדיקות תכופות יותר.


כיצד מתבצע צילום קווי ביוב?


צילום קווי ביוב מתבצע על ידי צוות מיומן ומקצועי, המשתמש בציוד מתקדם. התהליך כולל את השלבים הבאים:

  1. בדיקה ראשונית של המבנה: צוות הצילום מבצע בדיקה ראשונית של המבנה, על מנת לקבוע את סוג הציוד הנדרש.
  2. החדרת מצלמת סיב אופטי מיוחדת: המצלמה מוחדרת אל תוך הצנרת באמצעות פתח ניקוז או פתח אחר.
  3. צילום פנים שטח הצנרת: רובוט הצילום מצלם את פנים שטח הצנרת באמצעות מצלמת סיב אופטי מיוחדת.
  4. ניתוח הממצאים על ידי מומחה: הצוות שלנו מנתח את הצילומים, ובזכות הניסיון הרב והציוד המתקדם מצליח לזהות ולאבחן את הליקויים בצנרת במידה וישנם.

טיפים שצריך לדעת על צילום קווי ביוב:

אז לסיכום, אין ספק שצילום קווי ביוב היא פעולה חשובה ומומלצת לכל מבנה, בין אם יש חשש לליקוי או סתם לוודא את תקינות הצנרת. הצילום באמצעות הציוד המתקדם מאפשר לאתר ליקויים בצנרת בשלב מוקדם, לפני שהם גורמים לנזק משמעותי. זיהוי הליקויים בשלב מוקדם מאפשר לתקן אותם ביעילות ובאופן ממוקד, למנוע נזקים משמעותיים יותר שלא היו נחשפים לולא הצילום, וכמובן פתרון הבעיה במחיר זול יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *