פיתוח קריירה

פגישות ייעוץ תקופתיות

עולם העבודה של ימינו, המאופיין בשינויים ובמעברים ואף באפשרויות מגוונות, מזמין למידה, התפתחות והסתכלות מתמדת על ההתפתחות המקצועית שלנו. גם אם בחירתנו המקצועית המקורית ניתבה אותנו לתחום המתאים לנו וההולם את כישורינו ואישיותנו או קרוב אליו, עצירה להתבוננות ולחשיבה יכולה לדייק ולחדד לנו את מקומנו התעסוקתי: את נקודות הכוח שלנו, מקורות הסיפוק, רגעי החיבור והמשמעות ולעומתם גם קשיים, רגעים של שחיקה ותחושות חוסר מיצוי ו"גזלני אנרגיה".

פגישה שנתית לתכנון קריירה מציעה את ההתבוננות הזו על העבר, ההווה העתיד, ומאפשרת תכנון אסטרטגי והגדרת יעדים באופן מותאם לנועץ והכי חשוב – פרואקטיבי.

פגישות הכנה למעברים והתקדמות בעבודה

בקשות לקידום, שדרוג תנאים או העלאה במשכורת נחווים לרוב כדבר מלחיץ או אפילו מביך. כדי למקסם את הפוטנציאל משיחה שכזו, כדאי לדעת מראש כיצד להתנסח ובאיזה אופן לבקש. הכנה נכונה בליווי איש מקצוע מנוסה מסייעת להתכונן לשיחה מעין זו.

כמו כן, קידומים ומעברים בין מחלקות במקום העבודה יוצרים התרגשות וציפייה מחד, אך מאידך עלולים לגרום ללחץ ולחרדה הנובעים מן האחריות שנוספה או מהקושי להסתגל לשינוי. תחושות אלו הן לגיטימיות ומובנות שכן עד שמרגישים ביטחון במקום חדש נדרשים סבלנות וזמן.

אנחנו יכולים להציע ליווי משמעותי בדיוק בשלב זה, על מנת לסייע ולהקל על הכניסה לתפקיד החדש. נוכל לדבר על החרדות המתלוות להתחלה ולאוורר אותן וכן לבנות תוכנית סדורה להתנהלות עבור כניסה חלקה יותר.

פגישות בנושא איזון בית - עבודה

איזון בית-עבודה, או כפי שנקרא באנגלית: Work-Life Balance הוא מושג רחב, המתייחס למערכת האיזונים וסדר העדיפויות שבין קריירה והתקדמות בעבודה, לבין משפחה, הנאות, חיי הפנאי, והתפתחות אישית. השתלבות והתקדמות בעבודה היא משימה מורכבת הלוקחת זמן רב ותהליך ממושך, ובמקביל ידוע לכולנו שבניית משפחה והטיפול המסור בכל המטלות הכרוכות סביב, גם הוא לא פחות מורכב, ארוך ודורש. רבים מאתנו רוצים ושואפים להצליח בשני התחומים באותה מידה, דבר שלעיתים קרובות נתקל בקשיים רבים. אנחנו מנסים להשקיע משאבים מרובים בשני המישורים, חשיבה, משאבי זמן ואנרגיה, ותחושת הלחץ להצליח בכל התחומים באופן שווה גם יחד, יוצרת קונפליקטים רבים סביב הנושא ומעלה תהיות כיצד ניתן למצוא את האיזון בין עבודה – בית ומשפחה.

פגישות בנושא איזון בית - עבודה

מחקרים מראים כי פגיעה באיזון בין הבית לעבודה- עלולה לפגוע בבריאות הגופנית והנפשית כאחד, להוביל למצבי לחץ ודיכאון, כמו גם לחץ דם גבוה ומחלות לב. כשהעומס בעבודה גבוה, כנראה שגם לא נותר לנו די זמן לפעילות גופנית, החשובה אף היא לתחומים רבים בחיינו.
מלבד זאת פגיעה באיזון בית עבודה פוגעת בפרודוקטיביות וביעילות של העובד.
מחקרים מראים כי אדם שמבלה שעות רבות בעבודה מרוכז פחות בעבודתו ובפועל עובד פחות שעות.
לעומת זאת כשהוא נדרש לפחות שעות עבודה ביום, סה"כ הזמן שבו הוא מרוכז בעבודה גבוה יותר, וגם האפקטיביות שלו גבוהה יותר.

כלים שיסייעו לנו לשמור על האיזון:

הכל או לא כלום

כדי להגיע לאיזון עלינו להבין שאפשר גם וגם ולא רק "הכל או לא כלום", ניתן לחשוב בצורה מושכלת ולהתייעץ כיצד לשלב באופן אפקטיבי ומועיל בין השניים מבלי לפגוע באף אחד משני התחומים גם יחד.

מיפוי הדברים החשובים

כדאי לאמץ את חוק פארטו הידוע גם בשם: כלל 80-20, ולבדוק מהם 20% מהפעילויות שעלי לבצע שמובילות ל 80% מההצלחה שלי בעבודה ובמשפחה. לערוך רשימה של הנושאים המרכזיים והמטלות העיקריות ולהקדיש להם זמן איכות.

תכנון משימות

כדי לחוש רוגע ושלווה מומלץ לתכנן את כמות המשימות בבית ובעבודה לכל השבוע ולכל יום כדי שנוכל לסיים את היום בתחושת מסוגלות וסיפוק.

חשוב ולא דחוף

מומלץ לבחון מהם המטלות החשובות שעלינו לבצע בכל אחד מהתחומים. אנשים אשר אינם מתעדפים את המטלות העיקריות והחשובות שעליהם לבצע, מוצאים את עצמם לא פעם ב'כיבוי שריפות' ובזבוז זמן ומשאבים מיותרים.

לא לדחיינות

ביטול או דחייה של משימות חשובות גוזלים מאיתנו הרבה אנרגיה ומיצרים חוסר אפקטיביות, אם נבצע את המטלות החשובות בבית ובעבודה מיד, נחוש יותר שליטה על העומס ואף יישאר לנו זמן פנוי.

חלוקת תפקידים

האצלת סמכויות תוך שיח ותיאום ציפיות שקוף וגלוי בין הנוגעים בדבר, עזרה הדדית ומיצוי המשאבים המשותפים מסייע רבות.

השתתפות באירוע

מומלץ להתייחס לאירוע משפחתי או חברתי באותה חשיבות וסדר עדיפות שיש למשימה חשובה בעבודה. כך נקטין תחושות החמצה בחיים ונוכל להמשיך בתפקוד יעיל בבית ובעבודה.

ועוד כמה טיפים קטנים לשמירה על האיזון

להקפיד על שעות העבודה, לתייק מיילים מיד אחרי שקוראים אותם, לקחת הפסקת צהרים של כחצי שעה, לא לעבוד בחופש, לא לקחת לחו"ל מחשב נייד, לא לצבור ימי חופש אלא להשתמש בהם במהלך השנה.

ייעוץ מקצועי

אם ניסיתם לבד ואתם לא רואים שיפור משמעותי, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתאימים בכדי לייעל ולשפר את התפקוד בבית ובעבודה.

ניסית הכל ועדיין האיזון לא משהו? הצוות המקצועי שלנו ישמח לסייע לך בפגישה או ליווי ממושך על מנת ליצור את האיזון המבוקש.

פגישות הכנה לראיונות עבודה

הכנה טכנית
אם קבעתם ראיון מרחוק, יש לוודא שיש לכם את הקישור למפגש, שאתם נמצאים במקום שקט (בלי רעש של ילדים או שיפוצים ברקע) והחיבור לאינטרנט יציב ואיכותי (שלא יתנתק באמצע). כמו כן, עליכם לוודא שהמצלמה עובדת וגם הרמקולים והמיקרופון. יש להיכנס לקישור 5 דקות לפני השעה הנקובה ולפנות זמן למשך הראיון כולו. שימו לידכם כוס מים או משהו אחר שיעזור לכם להתרכז ולהיות במיטבכם. את הטלפון שימו על שקט והרחק מכם (ניתן לראות אם תשומת הלב שלכם לא ממוקדת בראיון).

אם קבעתם ראיון פרונטלי, חשוב לברר מהי הכתובת המדויקת של המקום (של הבניין, של הקומה, של המשרד וכו'). אל תתביישו לבקש הוראות מדויקות. תכננו להגיע 10-15 דקות לפני מועד הראיון וגזרו את זמן ההגעה בהתאם. הרשו לעצמכם להסתובב באזור ולקלוט את האווירה, את האנשים, את הקירות, את המטבחון, אתם אורחים לרגע- ורואים כל פגע.. 

הכנה כללית
במקביל לבירור מיקום הראיון, כדאי לברר על העבודה עצמה – לחפש עליה מידע, הן פורמלי (דרך אתר הרשמי וכו') והן בלתי פורמלי (רשתות חברתיות, פורומים, כתבות שנכתבו, חברים או אנשים שאתם מכירים שעובדים במקום או בסוג עבודה). השקיעו בזה זמן ומשאבים. זה ממש כמו שידוך… שאלו שאלות שחשובות לכם (מה עושים בעבודה בפועל? שעות עבודה? הסעות? כפיפות? וכמובן שכר) ואספו תשובות טובות.

תוך כדי ההכנה שאלו את עצמכם האם המקום הזה מתאים לכם? האם אתם מדמיינים את עצמכם עובדים בסוג עבודה שכזה? בסביבת עבודה הזו? אך זכרו גם שישנם דברים שיכולים להשתנות בעקבות בקשה שלכם מהממונים  ולא הכל סופי.  

הכנה אישית
עד עכשיו בדקתם האם המקום מתאים לכם, אבל זכרו שקודם כל מקום העבודה בודק אתכם ושואל את עצמו האם אתם מתאימים לו. לכן, השקיעו מחשבה בשני אלמנטים מרכזיים:

א. מהו הרושם הראשוני שאתם מותירים? כיצד הוא בא לידי ביטוי בלבוש שלכם, בתיק, במכשיר הסלולרי, בכיסוי הראש, ובכל דבר חיצוני? מהרגע שנכנסתם לחדר עד הרגע שאתם יוצאים אתם נבחנים! תכננו מראש מה ללבוש, ושימו לב אם יש משהו בשפת הגוף שלכם שאתם רוצים לשדר (פתיחות, סגירות, ביטחון עצמי וכוי')

ב. מה אתם מביאים אתכם? ערכו לעצמכם רשימה של 10 מאפיינים/ כישורים שמאפיינים אתכם. תרגלו כיצד להסביר מהם ותבלו אותם בדוגמאות וסיפורים מהתנסויות אחרות בחיים. במהלך הראיון נסו לשלב אותם בהתאם לשאלות שישאלו אתכם, גם אם לא שאלו אתכם באופן ישיר. (לדוג' גם אם לא שאלו אתכם אם אתם יודעים לעמוד בלחץ ואתם יודעים שזה חלק מסל הכישורים שנדרשים לתפקיד ויש לכם את זה, אז בשאלה כללית על עצמכם או בשאלה ספציפית על משהו אחר- הוסיפו גם סיפור שמדגים את עמידתכם בלחץ – במשפחה/ בעבודה קודמת/ בהתנדבות וכו'). בסיומו של הראיון חזרו לרשימה שכתבתם לעצמכם – ושאלו את עצמכם- כמה הם מכירים אותי באמת? כמה הצלחתי להביא את כל הסעיפים השונים לידי ביטוי?

זכרו: בין אם יקבלו אתכם לעבודה או לא – אתם צריכים להרגיש שעשיתם את כל ההשתדלות להיות במיטבכם (לפעמים התפקיד עצמו לא מתאים לכם אך יתכן שימליצו עליכם הלאה…)

רוצה להעמיק יותר ולהרגיש בטוח ומוכן?
הצוות המקצועי שלנו יוכל לסייע לך בפגישת הכנה לראיונות עבודה באופן כללי או בהכנה לראיון ספציפי.

רוצים לחשב מסלול משלכם? דברו איתנו

נבנה ועוצב על ידי brandi